2013. július 5., péntek

Provence-i séták: Verdon-kanyon

A mai hosszú utunk a Verdon-kanyonhoz vezetett. Erdős, fás, sziklás, lankás, kiváló minőségű utakon röpke 3 óra alatt eljutottunk a kanyonhoz, ahol kajak-kenut béreltünk és 20 km-t eveztünk a Lac de Sainte-Croix nevű tavon (öhöm, vagyis tesóm evezett legfőképpen). A türkizkék színű víz egyszerre volt simogató és ijesztő is, mert visszafelé már a hullámok csak úgy csapkodták a hajónkat, de igyekeztünk uralkodni a helyzeten. :)

A szurdok létrejötte annak köszönhető, hogy a víz mintegy 25 millió év alatt erodálta a mészkövet. 1997-ben ezen a kivételesen gyönyörű vidék megóvására jött létre a Parc Natural Régional du Verdon, melyet az európai Grand Canyonként is neveznek.

Beszéljenek a képek helyettem.

A tó madártávlatból, felülről. Látható a gyönyörű színe:

Egy magányos vitorla várja, hogy szélnek eredjen:

A kanyon térképe, tesóm ezen szemelte ki a szurdokot, amit úticélnak tűztünk ki:

Útnak indultunk:

Evezés közben:

Megálltunk egy kis pihenőre a szikláknál, ahol visszafelé tesóm be is ugrott egyet:

A canoe-kayakunk:

Egy szélnek eresztett vitorla, jó volt a szélirány:

És a kiszemelt úticél, a szurdok. Sajnos emberektől hemzsegett, így nem nagyon lehetett élvezni, de gyönyörű volt.

Kellemes fél nap volt, kitisztult a tüdőnk, csodaszép természetközeli élmény és némi karizomláz dukált. :)