2012. január 15., vasárnap

Ujjbábok (5 cheeky monkeys angol dalhoz)

Kedves angol-magyar barátnőm gyerekeinek készítettem ezt az ujjbábot (finger puppets). Angliai önkéntes szolgálatom ideje alatt játszóházban dolgoztam, ahol rengeteg angol gyermekéneket megtanultunk, köztük a 5 cheeky monkeys-ról szólót, azaz 5 majom esete a krokodillal. Magyarul röviden arról szól, hogy először 5, aztán 4, 3 stb. majom lóg a fán és érkezik a krokodil, aki egyesével bekapja őket, megeszi a majmokat, végül egy sem marad. Nagyon szeretik az angol csemeték, mi biztos megtanítjuk majd a gyerekeinknek. Ujjbábbal el lehet mutogatni, ami még színesebbé teszi az énektanulást. :)

Így szól:

Five little monkeys swinging in the tree
teasing Mr. Alligator can’t catch me….can’t catch me
along came Mr. Alligator quiet as can be
and snapped that monkey out that tree


Four little monkeys swinging in the tree...
Three little monkeys swinging in the tree...

Two little monkeys swinging in the tree...

One little monkeys swinging in the tree...
No more monkeys swinging in the tree!

Az ujjbábot filcanyagból készítettem. Jill mintája alapján zöld filcanyagból vágtam ki a krokodil testét és a farkát, majd összevarrtam őket pelenka öltéssel. Szemnek hobbi boltban vásárolt állatszemeket használtam (googly eyes), melyeket ragasztópisztollyal ragasztottam a testre. Ugyanígy tettem a majmokkal is, csak ott két színű filcanyagot használtam: egy sötétebb barnát és egy testszínűt. A testszínűekből a szájrészt és a füleket vágtam ki. 5 majomra való anyagot használtam, a szemeket ragasztottam, a testet összevarrtam. Íme az én ujjbábom ilyen lett:

Ujjbábok

Köszönet a mintáért Jillnek. Thanks for the tamplate, Jill!

Ujjbáb nélkül valahogy így kell elképzelni a dalt.

Tanítsd meg Te is a gyerekednek és készíts hozzá ujjbábot! Jó móka! :)

1 megjegyzés: