2011. december 22., csütörtök

Karácsonyi készülődés 3. - karácsonyi fondantos torta

Előszörre készítettem fondantot, kicsit száraz lett, így repedt és nehezen volt nyújtható.
A karácsonyfás fondantos ötletet sógornőm nyomán láttam.

Tőle van ez a recept is, ő Kiskuktától vette, csak módosított rajta egy-két dolgot. Én fél adagokkal dolgoztam, pont elég lett a torta tetejére. Ha Te az egész tortát be akarod fedni, akkor egész adagokkal dolgozz. Akkor se aggódj, ha túl sok lett, mert hűtőben sokáig eláll és felhasználhatod később is.

Nyújtható fondant:

1ek. zselatin
6 ek. víz
1 ek. Rama margarin
2 ek. méz
kb. 80 dkg porcukor
1 ek. mandula aroma
2 ek. keményítő

Elkészítése:
Vízgőz fölött egy tálban megolvasztjuk a zselatint a vízzel, majd amikor teljesen felolvadt, hozzáadjuk a vajat,
a mézet és a rum aromát. Egy tálba átszitálunk fél kg-nyi porcukrot, majd hozzá adjuk a vízgőz fölött felolvasztott zselatinos masszát. Fakanállal összekavarjuk. Ez még így elég híg és nyúlós lesz, de ha hozzá adunk még legalább 30 dkg porcukrot és 2 ek. keményítőt, akkor jobb lesz az állaga, de még mindig ragadni fog. Ezt a masszát egy celofánba légmentesen csavarjuk be, és hűtsük legalább 1-2 órát. 

Tipp: Ha a tortasütés előtt először a fondant bevonatot készítjük el, akkor elég jól megfog addigra dermedni,
mire szükségünk lesz rá, nem kell várni arra, hogy lehűljön. 

A fondant masszát mindig gyúrjuk át margarinos kézzel. Ettől jól formázható lesz. Porcukros felületen nyújtsuk a kellő méretre és vastagságra.

Én ezt a tortát kakaós és sima tésztából sütöttem, vanília krémmel töltöttem, habbal és fondanttal díszítettem.
A munkatársaknak sütöttem karácsonyra. :)

Fondantos torta

1 megjegyzés: